Onsdag.

Ångesten som uppstod för en halvtimme sen... Jag jobbade inatt och tänkte att jag inte skulle sova bort hela dagen. Hade ställt klockan på ett, men råkade väl stänga av istället på snoozknappen. Vaknade och såg att det var väldigt mörkt ute. Tänkte fan också, och kolla och mycket riktigt så var klockan tio i fyra. Typiskt. Men finns inte så mycket att göra åt. Istället är jag ju rätt pigg faktiskt. Behövde väl sova. : )
Så idag blir det inte många knop gjorda. Blir nog att kika på nån film och bara ta det lugnt. Kan vara ganska skönt.
 
Jobbpassen bara springer iväg. Nu har jag bara fem nätter kvar innan semestern knackar på dörren. Känns underbart. Att få äntligen snart åka hem till min kära familj och vänner. Lyckan.
 
Imorse när jag gick från jobbet hade nästan all snö försvunnit, tråkigt. Fick nästan lite vår-känslor. Nollgradigt och man ser asfalten igen. Nu kan man ju cykla igen. Men låter cykeln stå kvar i förrådet. Lika bra att börja gå till jobbet. Vardagsmotion. Det är också rätt skönt att gå fram och tillbaka till jobbet. Man hinner suga in lite luft och rensa tankarna en sväng. Sen tar det ju bara en kvart till jobbet.
 
Funderar på att baka nåt. Eller om jag ska ställa mig och laga mat. Eller om jag ska kika på en film och virka lite först. Brukar inte vara så hungrig när jag vaknar vid fyra.
Ska ringa pappsen och kolla läget en sväng.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0