Levnadstecken! :)

Dags för ett levnadstecken!
Har inte riktigt haft tid att suttit vid datorn. Det har hänt lite sen sist jag skrev. Firade midsommar med ett helt fantastiskt gäng, varit på bröllop och jobbat lite. Sen i torsdags kom jag hem och överraskade mamma. Sen i helgen var det lite festligheter. Men på väg till festen lyckades jag cykla omkull. Kollade bakåt för att se om Agnes och Malin hängde med, dumt nog, cykeln styrde ner till diket och jag sätter ner foten ihopp om att stanna cykeln. Men tippar omkull. Det hände så fort. Kände att foten fick en jäkla smäll. Men haltade runt ändå och hade ont. Men hade också himla roligt! Det som är huvudsaken. Agnes lyckades hitta en linda så jag gick med lindad fot. Dagen efter hade jag riktigt ont och foten var svullen och blå. Så i måndags åkte jag och mamma in och kikade hur det låg till. Läkaren klämde lite och röngten blev gjord. Summa: fraktur på vänster fot och sjukskrivning!
 
Men jag gråter inte för det. Visst känns det väldigt onödigt och korkat gjort. Men herregud, det blir bättre. Så nu är mitt smeknamn Halta-Lotta eftersom jag haltar lite när jag går men har ju kryckor. Så jag tar mig fram.
Sen är ju vädret kanon! Har legat på altanen och läst bok och inte gjort så mycket ansträngade.Så mig går det inte nån nöd på. Fått lite färg på huden. :) Sen känns foten redan mycket bättre så det känns lovande, men tar det fortfarande lugnt. Har ju så mycket kul att se framemot. Gyllene Tider nästa helg och Rättvik börjar närma sig. Inte tänker jag känna att ett par kryckor sätter käppar i hjulet. :)
Och det bästa utav allt är ju att jag är hemma hos mamma och pappa, mina nuvarande slavar! ♥
mami
2013-07-13 @ 10:21:00

haha slavar, vi ser det som kvalitetstid att du är hemma ett tag <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0